Субота, 18.05.2024, 19:57
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Головна » 2017 » Лютий » 9 » Суміщення посад: від організації роботи до обліку робочого часу
16:19
Суміщення посад: від організації роботи до обліку робочого часу

    У бюджетній установі за основним місцем роботи особа працює на посаді секретаря і за суміщенням виконує обов’язки прибиральника службових приміщень. Тож у бухгалтера постало запитання, як відобразити в табелі обліку використання робочого часу два види зайнятості, а тим паче їх оплатити. Дійсно, у разі коли працівник поряд зі своєю основною роботою, обумовленою трудовим договором, виконує в тій самій установі протягом установленої законодавством тривалості робочого дня додаткову роботу за іншою професією (посадою), йдеться про суміщення професій (посад).

     Порядок і умови суміщення професій (посад) й дотепер визначає постанова Ради Міністрів СРСР від 04.12.1981 № 1145. Саме вона висуває основні вимоги до суміщення професій (посад). Зокрема, воно можливе: по-перше, лише за згодою працівника; по-друге, за наявності відповідної вакансії. До того ж суміщення професій (посад) допускається тоді, коли працівник за своєю кваліфікацією може забезпечити якісне виконання як основної роботи, так і додаткової роботи (тобто роботи за суміщенням).

Оплата праці працівника у разі суміщення професій (посад)

     Як і в багатьох інших випадках, оплату праці працівників бюджетної установи у разі суміщення професій (посад) урегульовує постанова КМУ «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» від 30.08.2002 № 1298 (далі — Постанова № 1298). А точніше її підпункт 3 пункту 3, який передбачає установлення доплати за суміщення професій (посад) — у розмірі до 50% посадового окладу (тарифної ставки). Як бачимо, цією нормою урядовці визначили граничну межу доплати за суміщення професій (посад). Тож у кожному конкретному випадку остаточне рішення про розмір такої доплати прийматиме керівник установи. І вагомими чинниками для установлення того чи того розміру доплати будуть складність, характер, обсяг робіт, які виконує працівник, та витрат основного робочого часу. А головне — фінансові можливості установи з огляду на фонд заробітної плати, затверджений у її кошторисі. Бо недарма ж Закон України «Про оплату праці» від 24.03.1995 № 108/95-ВР вимагає оплачувати працю працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, на підставі актів Кабінету Міністрів України і лише в межах бюджетних асигнувань. Не можна забувати й про приписи статті 13 Кодексу законів про працю України. Умови нормування і оплати праці, встановлення форм, систем, розмірів заробітної плати та інших видів трудових виплат (доплат, надбавок, премій тощо) потрібно прописати у колективному договорі. Окрім цього, усі питання оплати праці мають бути чітко сформульовані й визначені у Положенні про оплату праці працівників установи, що є додатком до колективного договору. (!)

       Варто зазначити, що доплата за суміщення професій (посад) може мати постійний характер, разовий, періодичний або ж встановлюватися на певний період часу.

Документальне оформлення установлення доплати за суміщення професій (посад)

Аби встановити секретарю доплату за суміщення посади прибиральника службових приміщень, установа має видати відповідний наказ (див. зразок наказу).

 

Зразок наказу про суміщення професій (посад)

Зразкова бюджетна установа

НАКАЗ

11.10.2016                                              м. Київ                                       № 219-

Про суміщення Василенко О. Р.

професій (посад)

Керуючись статтею 105 Кодексу законів про працю України, підпунктом 3 пункту 3 постанови КМУ «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» від 30.08.2002 № 1298, пунктом 3 розділу III колективного договору,

ДОРУЧИТИ:

ВАСИЛЕНКО Ользі Романівні, секретарю установи, за її згодою без звільнення від основної роботи виконання додаткової роботи за вакантною посадою прибиральника службових приміщень із 1 листопада 2016 року з доплатою за суміщення посад у розмірі 50% посадового окладу за основною займаною посадою.

Підстава: ст 105 КЗпП, штатний розпис, заява Василенко О. Р.

Директор

З намказом ознайомлений:

Запис про встановлення доплати до трудової книжки не вноситься.

Табелювання робочого часу працівника

Не зайво нагадати, що час, протягом якого працiвник за правилами внутрiшнього трудового розпорядку та умовами трудового договору повинен виконувати свої трудовi обов'язки, є його робочим часом. Контролювати дотримання працiвниками встановленого режиму робочого часу допомагає в установі ведення табеля облiку використання робочого часу. Для цього використовують типову форму № П-5, затверджену наказом Держкомстату від 05.12.2008 № 489. Оскільки у разі суміщення секретар виконуватиме роботу за посадою прибиральника службових приміщень у свій робочий час за основною посадою, у табелі обліку використання робочого часу час, витрачений на таку додаткову роботу, не відображають. Тобто працiвник установи, вiдповiдальний за ведення табеля, щодня впродовж мiсяця відображатиме робочий час секретаря за його основною посадою. Насамкінець нагадаємо, що тривалiсть щоденної роботи працівників визначається правилами внутрiшнього розпорядку установи або графiками змiнностi, якi в обов'язковому порядку затверджує керiвник бюджетної установи та погоджує профспiлковий комiтет

 

 

.

 

Переглядів: 485 | Додав: Кисельова | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: