Субота, 18.05.2024, 15:37
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Пошук
Друзі сайту
Головна » Файли » Юридичні консультації » Юридичні консультації

Наскільки правомірними є втручання сільського голови у ді¬яльність навчального закладу? Чи має сільський голова повноваження здійснювати кон
26.02.2016, 11:34

Відповідно до статті 19 Конституції України від 28.06.1996 № 254к/96-ВР [далі — Конституція) органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані ді­яти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передба­чені Конституцією та законами України.

Система та гарантії місцевого самоврядування в Україні, заса­ди організації та діяльності, правовий статус і відповідальність ор­ганів та посадових осіб місцевого самоврядування визначені Зако­ном України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі — Закон про місцеве самоврядування).

Виключний перелік повноважень сільського голови визначе­ний частиною четвертою статті 42 Закону про місцеве самовряду­вання. Здебільшого повноваження сільського голови пов’язані з ор­ганізацією роботи сільської ради та співпрацею з територіальною громадою і представництвом її інтересів.

Сільський голова уповноважений також призначати на посади та звільняти з посад керівників підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіаль­них громад, окрім керівників дошкільних, загальноосвітніх та поза­шкільних навчальних закладів.

Сільський голова несе персональну відповідальність за здійснення наданих йому законом повноважень (частина 5 ст. 42 Закону про місцеве самоврядування).

Частиною четвертою статті 12 Закону про місцеве самоврядування визначено, що сільський, селищний, міський голова не може бути депутатом будь-якої ради, суміщати свою службову діяльність з іншою посадою, в тому числі на громадських засадах займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики зі спорту) або підприємницькою діяльністю.

Відповідальність за порушення обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності чи винагороди від роботи за сумісництвом передбачено статтею 1724 Кодексу про адміністратив­ні правопорушення від 07.12.1984 № 8073-Х та тягне за собою накла­дення штрафу від п'ятдесяти до ста двадцяти п'яти неоподатковува­них мінімумів доходів громадян з конфіскацією отриманого доходу.

Сільський голова не має розпорядчих повноважень щодо нав­чальних закладів, які перебувають у сфері управління обласної (ра­йонної) ради або державної адміністрації, зокрема щодо кадрового забезпечення педагогічним або іншим персоналом. Призначення та звільнення з посади керівника навчального закладу комунальної фор­ми власності здійснює лише відповідний орган управління освітою.

Будь-які вимоги сільського голови щодо надання йому подібних повноважень можуть бути розцінені як перевищення влади або службових повноважень, тобто умисне вчинення службовою осо­бою дій, які явно виходять за межі наданих їй прав чи повноважень, якщо вони завдали істотної шкоди охоронюваним законом прав, ін­тересам окремих громадян, державним чи громадським інтересам, інтересам юридичних осіб. Такі дії підпадають під дію статті 365 Кримінального кодексу України від 05.04.2001 № 2341 – ІІІ караються обмеженням волі на строк до пʼяти років або позбавлення волі на строк від двох до пʼяти років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.    

 

Практика управління закладом освіти, № 2 2016 р., 68-69

Володимир Божинський, головний спеціаліст відділу державно-громадського управління освітою Міністерства освіти і науки України

 

 

Категорія: Юридичні консультації | Додав: Кисельова
Переглядів: 788 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: