- 2012 Липень
- 2012 Вересень
- 2013 Лютий
- 2013 Березень
- 2013 Квітень
- 2013 Жовтень
- 2013 Листопад
- 2013 Грудень
- 2014 Січень
- 2014 Лютий
- 2014 Березень
- 2014 Квітень
- 2014 Травень
- 2014 Червень
- 2014 Липень
- 2014 Жовтень
- 2014 Листопад
- 2014 Грудень
- 2015 Січень
- 2015 Лютий
- 2015 Березень
- 2015 Квітень
- 2015 Травень
- 2015 Червень
- 2015 Жовтень
- 2015 Листопад
- 2015 Грудень
- 2016 Січень
- 2016 Лютий
- 2016 Березень
- 2016 Квітень
- 2016 Травень
- 2016 Червень
- 2016 Вересень
- 2016 Листопад
- 2016 Грудень
- 2017 Січень
- 2017 Лютий
- 2017 Березень
- 2017 Квітень
- 2017 Липень
- 2017 Серпень
- 2017 Вересень
- 2017 Жовтень
- 2017 Листопад
- 2017 Грудень
- 2018 Лютий
- 2018 Червень
11:30 Ігор Лікарчук: шкільний автобус: зло чи благо? | |
Автор: Ігор Лікарчук, екс-керівник Українського центру оцінювання якості освіти. Від себе зазначу наступне. Я не один раз писав і казав, в т.ч. з високих трибун, що за багато років, з тих пір, як була запроваджена програма «Шкільний автобус», на її реалізацію потрачені сотні мільйонів гривень. Але за два десятиліття ніхто в цій державі не провів серйозне моніторингове дослідження результативності цієї програми. Як її реалізація вплинула на якість освіти, на здоровя дітей, на їхню соціалізацію..? Ніхто не дав обгрунтованої відповіді на питання: «Шкільний автобус: зло чи благо?». І сьогодні у контексті так званої оптимізації шкільної мережі ми знову як мантру повторюємо слоган «Шкільний автобус». Натомість, ні МОН, ні НАПН не шукають інших варіантів вирішення проблеми сільської малокомплектної школи. Так, проблема сільської малокомплектної школи існує. Діти у багатьох малокомплектних школах страждають від відсутності педагогів-фахівців, низького рівня забезпечення навчального процесу, відсутності необхідно соціуму... Але чи є найкращим виходом «Шкільний автобус» та ще і на таких українських дорогах, про які пише Юрко Бак. Між іншим, подібних доріг в Україні — тьма. Додайте непристосованість багатьох шкільних приміщень для багатогодинного перебування там дітей після закінчення уроків, відсутність нормальних умов для харчування, жахливі туалети… Якщо це рівний доступ до якісної освіти, то що в цій ситуації може означати протилежне? Переконаний, що в українських умовах реалізація програми «Шкільний автобус» — це іще один невдалий приклад перенесення на український грунт зарубіжного досвіду. У протилежному мене, і, мабуть, велику частину суспільства, не переконає ніхто. До тих пір, поки не будемо мати результати моніторинового дослідження з даного питання, проведеного інституціями, яким довіряємо. А тим часом бюджетні кошти на шкільні автобуси летять. Як у вирій журавлі. І страждає величезна кількість дітей. Фізично та морально. P.S. Якось їдучи раннім ранком до одного з обласних центрів, бачив таку картину. Київщина. Морозна погода за 15 градусів. Мете. Різкий і пронизливий вітер. 7 год. 30 хв. ранку. На трасі шкільний автобус. Знаю село, з якого їде і куди прямує. Думаю, що відстань між ними не менше 30 км. Раптом автобус зупиняється і з нього вибігають двоє дівчаток 11-12 річного віку. В туалет. Забігають за автобус і, даруйте, присідають в кюветі. Бо навкруги чисте поле. Вітер і мороз... Чи хотіли б ті, хто сьогодні так наполегливо бореться за оптимізацію, щоб на місці цих дівчаток були їхні доньки чи онуки? Риторичне питання залишаю без відповіді. Хоч її добре знаю. | |
|
Всього коментарів: 0 | |